vrijdag 4 november 2011

Zen-momentje


Druk bladerend zit het Kind naast mij. Af en toe schrijft hij iets op om dan snel weer door te bladeren. De keuzes zijn legio. Al is hij gewaarschuwd dat zelfs Sinterklaas last heeft van de economische crisis. Die banken daar in Spanje zijn ook niet voorzichtig met zijn geld omgegaan. Met die wetenschap in het achterhoofd heeft hij al flink wat dingen geschrapt. Maar wil hij iets van Lego, of toch een spelletje? Playmobil is ook leuk. “Dat piratenschip is zeker te duur, he mama?
Zonder mijn ogen van mijn werk te halen, knik ik van ja. Dat dacht hij zelf ook al. “Maar dat Dolfje Weerwolfje bordspel? En die Stabilo-stiften? Die tekenen zo lekker, die kunnen toch wel?” Weer knik ik, terwijl ik mijn ogen strak op mijn papier gericht houd.
Na enige tijd legt hij voldaan zijn stiften neer. “Kijk mama, mijn verlanglijstje*, ik heb er ook nog een tekening bijgemaakt!

Waar ben jij eigenlijk mee bezig?” Nog steeds zonder iets te zeggen schuif ik hem mijn papier toe. Even is het stil.

Oh, die is mooi, mama!

Af en toe is het zo ontzettend lekker om even niet na te denken en alleen maar te proberen binnen de lijntjes te blijven. Een waar zen-momentje.

*Sinterklazen en geïnteresseerde opa's en oma's kunnen bij mij de vertaling opvragen.

1 opmerking:

  1. Oh ja kleuren! Dat doe ik ook regelmatig. Heb er ooit over gelogd, maar ja, weblog faalt nog steeds. :-(

    BeantwoordenVerwijderen