maandag 21 november 2011

Een slechte dag???

Nog niet zo heel lang geleden, vorige winter om precies te zijn, had ik, op een dag als vandaag, uit pure ellende mijn bed niet uit willen komen. En als ik het om een of andere zeer dwingende reden dan toch had moeten doen...... dan had ik me de hele dag intens ongelukkig en moe en pijnlijk gevoeld, sterker nog, zeer waarschijnlijk was ik halverwege terug mijn bed ingekropen.





Daar moest ik aan denken toen ik vandaag op mijzelf stond te mopperen omdat ik zojuist besloten had om met pan en al voor de tv te lunchen. Terwijl ik dat dacht, keek ik naar mijn lunch.................. en moest toch wel om mijzelf lachen. Want mijn lunch, hoewel geen bijzonder hoogstaand staaltje culinaire kunst, was er wel eentje in de variant: daar heb ik effies tijd in gestoken.

Mijn lunch bestond uit een warm tomatenstoofje met makreel. Gewoon omdat ik trek had in iets warms en hartigs. En daarvoor had ik een half uitje gesnipperd en een teentje knoflook fijn gesneden en een handje
peterselie fijngehakt. 2 tomaten en een halve rode paprika in stukjes gesneden. Een halve gerookte makreel ontdaan van vel en graten. Zelfs had ik de moeite genomen om een potje kappertjes uit de koelkast te pakken en dat alles had ik in een pannetje op het vuur met een scheut olie door elkaar staan roeren. En alsof dat nog niet genoeg was, hakte ik ook nog wat groenvoer bij elkaar.

En niet alleen dat, ik heb vandaag ook mijn meditatie-oefeningen en boodschappen gedaan, wassen gedraaid, het bed verschoond, een (voor mij) moeilijk gesprek gevoerd, het hondje uitgelaten, foto's genomen van mijn lunch en het weer buiten om te gebruiken in, en da's voor mij toch wel het aller-, allerfijnste van allemaal, een blogpost..... juist ja, degene die je nu leest en die ik dus vandaag ook geschreven heb.

Gaan vandaag's blogpost, lunch of foto's ooit genomineerd worden voor welke prijs dan ook? 't Zou me verbazen, want 't zijn zeker m'n beste niet. Maar ach..... als dit is wat ik tegenwoordig kan op een slechte dag............ dan hoor je mij niet klagen.

1 opmerking:

  1. Als dit is wat je kunt op een slechte dag en jij bent daar blij mee, dan ben ik blij voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen