woensdag 12 oktober 2011

Hoe een idee een eigen leven ging leiden


Na 2 jaar thuis rondgedwarreld te hebben, begint het steeds meer te kriebelen. Ik wil eruit, ik wil iets doen en het liefste ook nog iets waarmee ik wat geld binnenhaal. Maar ja, hoe? En belangrijker wat? Dat een baan-baan geen optie is, dat was me wel duidelijk. Maar gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden.

Om weer eens bezig te zijn, had ik de website van één van Echtgenerd's troetelkindjes vertaald naar het Engels. Lekker thuis, op de momenten dat het mij uitkwam en ik de energie ervoor had. Iets wat bijzonder wel lukte. Dus liep ik te spelen met het idee om vanuit huis te gaan werken. Om te beginnen voor een uur of 8 per week en van daaruit opbouwen naar 20.

Dat idee had ik eens voorzichtig geopperd bij mijn therapeut – die enthousiast was en bij de Echtgenerd die het vol enthousiasme de wereld in gooide.
Zo stond ik een maand of wat geleden dus opeens tijdens de bedrijfsbbq van Echtgenerd's werk aan zijn baas uit te leggen wat mijn plannen waren. En hij vond dat wel wat. Of ik ook websites deed? Euh... ja. Op zich wel..zolang het maar over de inhoud gaat... zo stamelde ik.

En met die haperende woorden was mijn idee een feit. Voor ik het wist stond Lenavanka als merknaam geregistreerd bij de KvK, was ik druk bezig met die website en stuurde ik stoer mijn bevindingen door naar mijn opdrachtgever gevolgd door (oh spanning en sensatie) mijn allereerste eigenste factuur.

Hoe dit alles verder gaat? Wordt vervolgd..................

1 opmerking:

  1. Wat goed zeg. Ik vond je visitekaartje ook al zo stoer! Ik hoop dat het een succes wordt!

    BeantwoordenVerwijderen