woensdag 10 augustus 2011

Stout baasje


Zeggeuh, Macho is... euh.... breed geworden.”

Tijdens het wandelen, een paar dagen geleden, kwam ik de moeder van een schoolvriendje van het Kind tegen. Verbaasd kijk ik naar mijn hond. Die inderdaad wat breder geworden is. Dat kan ik niet ontkennen. Ik leg uit dat door de verbouwing en een sneetje in zijn achterpoot hij de laatste tijd wat minder heeft bewogen. Dat verklaart dat en we gaan over op een volgend onderwerp.

Of niet? Want verbaasd ben ik wel. Zo weinig beweging kreeg hij nou ook weer niet en het is niet alsof we hem overvoeren met snoepjes en stukjes worst. Dus hoe zit dat?

Als hij vanochtend zijn ochtendknuffel komt halen en ik hem een aai geef, kijk ik verbaasd naar de collectie haar die achterblijft in mijn hand. Normaal heeft het hondje daar geen last van. Toch?

Maar, euh..... Mhh.....

Langzaam begint er iets te dagen. Want beweging is niet het enige wat er een beetje bij ingeschoten is, zo de laatste tijd, met die verbouwing.

Na een half uur vlijtige arbeid is het hondje een stuk minder breed. Stout, stout baasje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten