donderdag 31 mei 2012

Ontheemd

Ja, zo voel ik me: ontheemd. Schreef ik een jaar geleden nog veel over onze verbouwing...... daarna werd het stil op dat gebied. Verbouwingsmoe was ik en niet alleen ik. De Echtgenerd kon het woord verbouwing niet meer horen.
Want zo goed ging die verbouwing niet. Een aantal nare verrassingen en minder goede keuzes maakte dat het niet helemaal uitviel zoals wij gehoopt hadden. En da's niet leuk. Zeker niet als je, zoals de Echtgenerd, daar zelf hard hebt lopen klussen. Dan heb je even geen zin meer... voor een hele lange tijd.

Maar ja, het is wel leuk als je in een 'af' huis woont en als zelfs de belasting-inspecteur die op bezoek komt, vraagt of je bekend bent met dat ene programma... u weet wel: Mijn man is klusser..... Dan weet je dat het tijd is om weer wat te doen. Of te laten doen, in ons geval.

Want naast de afwerkklussen en minder goede keuzes was er nog 1 groot project dat moest worden aangepakt: het vervangen van het riool. En daar zijn ze, terwijl ik dit schrijf, dus druk mee bezig. Het hele huis ligt overhoop, de vloer van de badkamer, wc en keuken ligt open en het gezin is gevlucht. Op de Echtgenerd na dan, die elke ochtend belachelijk vroeg de auto instapt om de werkzaamheden te overzien.

Waar wij zitten? Tja, overal en nergens. Het itty-bitty-citty-committee zit in een pension in de buurt. Het Puppy-draakje is aan het logeren bij de fokster. Het Kind is ook uit logeren maar dan bij zijn vader en het Hondje en ik zitten in een vakantiepark op zo'n 20 minuten afstand. Enne, ik kan u vertellen.... da's ook niet leuk, niet. Een vakantiepark zo in je eentje. Da's eigenlijk best saai.

Want vakantieparken zijn niet bedoeld voor mensen alleen, maar voor gezinnen!! En de mooie wandelroutes in de buurt zijn op cruciale punten in onderhoud, nog zo'n tegenvallertje.

Maar dat tegenvallertje staat in het niets bij de onzekerheid over wanneer ze klaar zullen zijn met deze laatste verbouwing. Er wordt knoerthard gewerkt, daar ligt het niet aan maar weer zijn er een aantal nare verrassingen opgedoken en tja, hoe langt het dus duurt voor ze klaar zijn?

Inmiddels hebben we de volgende uitwijklocatie voor onszelf al weer geboekt (het park zit volgende week vol) en kunnen Pup en Kind zonder problemen nog even blijven logeren. Als ik het pension bel om te vragen of ook de poeziewoezies nog even kunnen blijven, is dat geen enkel probleem.

"Als we ze maar voor 16 juni ophalen." Antwoord de mevrouw aan de telefoon opgewekt, als ik haar gisteren spreek.. En even schrik ik me dood! Yikes, stel je voor: nog 2 weken niet naar huis kunnen!!!

Uiteindelijk blijkt de nachtmerrie iets minder groot. Slechts een week langer..... Vertelt de Echtgenerd me net. Met alle droogtijden voor cement en weet ik wat meer gaan ze woensdag uiterlijk donderdag klaar zijn.......

Ik ga nu even balen en daarna maar weer wat belletjes plegen om opvang te regelen/verlengen voor de poezenbeesten, de pup en het Kind.................. Verbouwen....... voor de komende tig jaar heb ik er serieus genoeg van!


1 opmerking:

  1. Zo, gedoe zeg. Maar het is voor een goed doel. Al is een verbouwing van het riool zo nutteloos, tenminste, zo lijkt het, je ziet er niets van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen