dinsdag 21 augustus 2012

Nieuw schooljaar


En terwijl je met je ogen knippert, is het nieuwe schooljaar weer begonnen. Het Kind is met frisse tegenzin weer naar school en eerlijk gezegd ben ik blij dat de vakantie voorbij is. Want met beide mannen hier in huis, kom ik aan mijn dagelijkse routines amper toe.

Nu de regelmaat weer heeft toegeslagen, heb ik opeens weer tijd voor mijzelf. En hoe leuk ik vakantie en gezellig met z'n allen samen zijn ook vind....... die tijd voor mijzelf, die is heilig! Dat zijn de momentjes waarin ik oplaad en die me helpen om makkelijker de dag door te komen.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik ben dol op regelmaat! Regelmaat rules!! Big Time!

Niet alleen voor het Kind begint het schooljaar, voor mij begint het eigenlijk ook. Komend jaar ga ik weer een tandje hoger en een best behoorlijk aantal (korte) cursussen volgen. Hopelijk lukt het me zo om weer een stapje (kabouterstapje) dichterbij mijn grote doel: WERKEN te komen. En daarbij zijn het ook nog eens dingen die ik allemaal gewoon heel erg leuk vind. Bonus, niet????

Zo ga ik verder met edelsmeden en kleding maken en nog meer schrijven (wel 3 verschillende cursussen!). Ook ga ik de basis leren van beeldbewerking en van vormgeving. Vooral die laatste 2 lijken me ook heeeel toepasbaar op dit blog. Want dat kan best wat fleuriger en met meer plaatjes.

En dat is gelijk een puntje waar ik de komende tijd eens goed over na ga denken/al een tijdje flink over loop te peinzen. Wat te doen met mijn blog? Stoppen? NEE, echt niet! Daar vind ik het veel te leuk voor. Maar ik zit een beetje in de knoop met 'wat-wil-ik-er-nu-mee?' Begonnen als een blog over mijn leven met fibromyalgie, merk ik dat ik steeds minder zin heb om daar over te schrijven. Een huis-tuin-en-keukenblog is op zich ook niet verkeerd, maar wat doe ik dan in godesnaam met Google+ (handig, maar daar zit amper iemand op) en Facebook (erg onhandig maar daar zit iedereen weer wel). Om het overal over hetzelfde te hebben, vind ik saai..... erg saai. Dus ik zoek naar een combi die voor mij werkt en voor anderen ook interessant is om te lezen/volgen/etc....

En inderdaad, wat zet ik op Facebook (of Google+)? Met wie wil ik wat wel en niet delen? Maar ook op mijn blog geldt: wat zet ik er wel en/of niet op? Zeker nu het Kind foto's van hemzelf gevetood heeft, is dat iets waar ik me opnieuw zeer bewust van ben geworden. Alles wat ik post (waar dan ook) heeft impact op anderen. Ook in wat en hoe ik reageer op posts van anderen kunnen gevolgen zitten die ik niet had bedoeld of had verwacht. Daar kwam ik laatst achter toen ik enthousiast op een Facebookpost reageerde. Want iedereen leest mee, ook minder-bekenden of mensen die daar niet als 'vriendje' zitten maar meelezen als concurrent of mogelijke klant. En dan is het flapuiterige medium Facebook opeens erg onhandig.

Dus daar zit ik zo een beetje mee, daar in mijn koppetje. Dat en een manier vinden om te leren zelf regelmaat in mijn leven te brengen....... want patronen doorbreken is me de afgelopen jaren aardig gelukt, nieuwe ritmes aanbrengen....... nope, daar kom ik geen stap mee verder.

Regelmaat rules! En lang leve Internet! Maar hoe er mee om te gaan? Tja, da's weer een heel ander verhaal en genoeg om een schooljaar mee te vullen.

To be continued................

1 opmerking:

  1. Ach, niet te druk over maken vind ik over reacties op reacties. Want dat heeft heel weinig zin. Succes met al dat gedoe in je koppetje. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen